Monday, February 1, 2010

PUSAT PENGAJIAN AL-QURAN/IQRA'


PEJABAT URUSAN :
Lot 2 & 3, Rumah Kedai Taman Sopiah, Jalan Kuala Kedah, Alor Setar. ( Berdekatan Masjid Aman ) atau di talian 019-4408849


"Sesungguhnya setiap anak yang lahir itu dalam keadaan fitrah yang baik, maka kedua ibubapa merekalah yang akan menjadikan anak-anak ini samada Yahudi, Nasrani atau Majusi"



Antara faktor utama yang menyebabkan orang ramai terutamanya golongan dewasa yang buta al-Quran terus kekal dengan kekurangan itun ialah sifat segan dan malu serta terlalu sibuk untuk belajar daripada mereka yang pakar.


Menginsafi kekurangan itu, ditambah lagi sebagai tanggungjawab untuk melengkapkan keperluan fardu kifayah itu kepada umat Islam di negara ini, Pusat Pengajian al-Quran/iqra ditubuhkan bagi menampung kelompongan itu.


Pusat itu berorientasikan pengajian al-Quran dan fardu ain secara individu dengan memberi perhatian khusus kepada dewasa, remaja dan kanak-kanak dengan matlamat membasmi gejala buta al-Quran terhadap golongan sasar.



Kelas yang disediakan di pusat ini adalah fleksibel mengikut kesesuaian masa bermula seawal 8.oo pagi sehingga 10.00 malam setiap hari Ahad hingga Khamis dengan kadar bayaran yang amat berpatutan. Pusat Pengajian Al-Quran dan Iqra' mempunyai 8 orang tenaga pengajar yang berpengalaman dan mempunyai tauliah mengajar.



PROGRAM MENGAJI UNTUK :

Kanak-kanak berusia 4,5 dan 6 tahun
Pelajar sek. Ren. / Men.
Dewasa Lelaki / Wanita



JADUAL KELAS :

PELAJAR SEKOLAH
Setiap Ahad hingga Khamis



SESI PAGI - 8.00 - 9.00


SESI PETANG - 3.00 - 4.15


SESI PETANG - 5.00 - 6.15


SESI MALAM - 8.00 - 9.15


DEWASA LELAKI / WANITA


9.30 - 10.30 PAGI


Setiap Ahad Hingga Khamis


9.30 - 10.30 MALAM

Setiap Isnin hingga Rabu

KELAS TAJWID KHAS (Percuma)


JUMAAT : 4.30-5.30 PTG


KELAS HAFAZAN YAASIN

JUMAAT : 8.30-9.30 PAGI


Hubungi kami untuk pakej keluarga










No comments:

Post a Comment